خانه » مقالات » با اتومبیل زیبای پژو ۲۰۸ و تفاوت هایش با ۲۰۶ آشنا شوید

با اتومبیل زیبای پژو ۲۰۸ و تفاوت هایش با ۲۰۶ آشنا شوید

3peugeot208 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

لیزینگ ایرانخودرو

معین ات خودروی پژو ۲۰۸

پژو در سال ۱۹۹۸ مدل موفق خیلی محبوب ۲۰۶ را معرفی کرد. این خودرو سه سال بعد از عرضه‌ی جهان ی راه را به ایران باز کرد و در حال حاضر بیش از ۱۴ سال است که در ایران عرضه می‌شود. هاچ‌بک ۲۰۶ در عرضه‌ی خود نقش ناجی را برای پژو ایفا کرد و توانست با فروش فوق‌العاده، این خودروساز را که در شرایط مالی مساعدی قرار نداشت و دولت فرانسه تحت برگزاری مسابقات جام جهان ی ۱۹۹۸ قادر به کمک مالی به بزرگ‌ترین خودروساز خود نبود، پژو را از بحران‌های گرفتار رها نماید . این خودرو در کلاس‌های مختلف ی به بازار عرضه شد که عبارتند از: هاچ‌بک ۵ در، هاچ‌بک ۳ در نمونه‌ی روباز.

ایران خودرو در سال ۲۰۰۱ كار به مونتاژ عرضه‌ی ۲۰۶ در ایران کرد. شبیه بازار جهان ی، ۲۰۶ در ایران فروش موفق ی را تجربه کرد. این مساله تا جایی پیش رفت که ایران خودرو با همکاری پژو، در سال ۲۰۰۶ نمونه‌های صندوق‌دار ۲۰۶ را نیز تولید عرضه کرد.

طراحی زیبا ی پژو ۲۰۸
peugeot 208 3 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

اولین جدی‌تری حرکت خودروسازان ایران و فرانسه در همکاری جدید خود، ارایه‌ی جایگزین خودروی محبوب ۲۰۶ است که هنوز هم طرفداران بسیار زیاد ی در ایران دارد. ۲۰۸ اولین خودرویی است که تحت همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو پژو به بازار عرضه خواهد شد.

این خودرو که در سال ۲۰۱۲ جایگزین مدل شکست‌ خورده‌ی ۲۰۷ شده است، بهینه‌سازی‌های بسياري را تجربه کرده است پژو امید خیلی ی به فروش بالای آن در ایران دارد. ۲۰۸ از زبان طراحی نو پژو بهره می‌برد. پیشرانه‌های کم‌مصرف و توان بالا را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت ۲۰۸ دانست که دارای بالاترین استاندارد‌ روز اروپا (یورو ۶) هستند . در ادامه به ارزیابی عمیق و مقایسه‌ی ۲۰۸ در مساوی پدربزرگ آن، پژو ۲۰۶ خواهیم پرداخت.

فرق بدنه و کابین ۲۰۶ ۲۰۸

۲۰۶ در زمان عرضه به بازار در سال ۱۹۹۸ به جرات یکی از قشنگ تری خودرو‌های هاچ‌بک جهان بود و در این بخش به بهتر ی توان رقابت با رقبای بزرگ خود اعم از فولکس واگن گلف را داشت. اما بعد از ۱۶ سال از عرضه‌ی آن، اکنون نمی‌توان از طراحی ۲۰۶ حرف بسياري کرد. با این که هنوز می‌توان متانت، چینش مناسب زیبا یی خاصی را در آن دید ، ولی چهره‌ی قدیمی به دور از هیجان جذابیت ۲۰۶ دیگر حرفی برای گفتن در مساوی رقبای حتی نمونه‌های کره‌ای ندارد.
در طرف مقابل ۲۰۸ به لطف زبان طراحی پژو که بوسیله پیر اوتیه گسترش داده شده است، زیبا یی و جذابیت زیاد ی را با به همراه دارد. به جرات می‌توان این خودرو را یکی از زیبا ‌ترین هاچ‌بک‌های موجود دانست. کابین این خودرو نیز از طراحی قشنگ یی برخوردار است و هنوز می‌توان DNA پژو ۲۰۶ را در آن دید . طبق ارزیابی ‌های انجام شده، کابین ۲۰۸ از کیفیت بالایی برخوردار است.

طراحی داخلی مفرق پژو ۲۰۸
peugeot 208 1 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

فضای داخلی به خصوص در قسمت سرنشینان عقب صندوق بار یکی از بخش‌هایی بود که مالکان ۲۰۶ از آن رضایت کافی نداشتند. اما خودرو‌های هاچ‌بک همـواره در بخش فضای داخلی از فضای کافی برخوردار هستند فلسفه‌ی تولید و ساخت آن‌ها با خودرو‌های خانوادگی جادار مفرق است. با این وجود پژو با افزایش فاصله‌ی بین دو محور و بهینه‌سازی ‌های زیاد موفق با افزایش فضای سرنشینان و صندوق بار شده است. به عنوان مثال فضای صندوق بار ۲۰۶ مساوی ۲۴۵ لیتر و محیط بار در ۲۰۸ با ۶۶ لیتر افزایش ، به ۳۱۱ لیتر رسیده است.

محیط داخلی ۲۰۸
peugeot 208 2 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

قوای حرکتی سیسـتم انتقال قدرت

پژو ۲۰۶ در بازار ایران با ۲ پیشرانه‌ی مختلف عرضه شد. نمونه‌ی ارزان‌تر ۲۰۶ به پیشرانه‌ی چهار سیلندر با کد TU3A و اندازه ۱۳۶۰ سی‌سی مجهز شده بود که توانایی تولید ۷۵ اسب بخار ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را داشت. ۲۰۶‌ تیپ ۵ ۶ به پیشرانه‌های قدرتمند‌تری مجهز شده بودند. پیشرانه‌ی گفته شده که کد TU5 را به همراه داشت، با اندازه ۱۵۸۷ سی‌سی توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار را در کنار ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشت در اکثر خودرو‌های ایران‌خودرو به کار رفته است.

پیشرانه‌های گفته شده هر دو از استاندارد یورو ۳ بهره می‌برند در سال‌های اخیر با بهینه‌سازی‌های ایران خودرو به استاندارد یورو ۴ هم مجهز شده‌اند. استفاده سوخت ترکیبی TU3A TU5 به ترتیب مساوی ۶.۴ و ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ایران خودرو تنها نمونه‌ی پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری را با جعبه دنده‌ی اتوماتیک عرضه کرد.

پیشرانه‌های پژو ۲۰۶ در وقت عرضه به بازار در نوع جز بهتریـن ‌ها بودند. پژو با ادامه‌ی طراحی توسعه‌ی پیشرانه‌های کم‌مصرف و پرقدرت، توان بالای خود در این زمینه را به رخبقیه خودروسازان کشیده است. بد نیست بدانید که پیش‌تر پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری پژو ۲۰۸ به عنوان برترین پیشرانه‌ی بازه‌ی ۱ تا ۱.۴ لیتری جهان بر گزیده شده است. هم‌چنین کسب رده‌ی سوم بهتریـن پیشرانه‌ی سال بوسیله همان پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری، تبحر بالای پژو را در این زمینه نشان می‌دهد. پس حداقل در بخش قوای حرکتی می‌توان اطمینان داشت که جایگزین ۲۰۸ جز بهتریـن ‌های حال حاضر جهان است.

با توجه به عرضه‌ی ۲۰۶ در دو کلاس موتوری ۱.۴ ۱.۶ لیتری، به ابه احتمال زیاد ل زیاد ایران خودرو از پیشرانه‌‌های ۱.۲ برای عرضه‌ به بازار ایران مصرف خواهد کرد. ارایه‌ی نمونه‌‌های ۱ لیتری ۱.۶ لیتری توربوشارژ هنوز در حاله‌ای از ابهام قرار دارند اما انتظار می‌رود بعد از مدتی از عرضه‌ی نمونه‌های معمولی ۲۰۸ با پیشرانه‌های تنفس طبیعی، مد مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ به بازار عرضه شود. امیدواریم ایران خودرو تصمیمی مبنی بر ارایه‌ی پیشرانه‌ی ۱ لیتری را نداشته باشد زیرا طی ارزیابی ‌های مختلف، همه متخصصین به توان پایین تولیدی آن معترض بودند.

در بخش انتقال قدرت نیز پژو برای هر دو پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی به اضافه جعبه‌دنده‌های دستی، نمونه‌های اتوماتیک را در نظر گرفته است. به ابه احتمال زیاد ل زیاد ایران خودرو ابتدا كار به فروش خودرو‌های مجهز به جعبه‌دنده‌های دستی بکند و بعد از مدتی عرضه‌ی جعبه‌دنده‌های اتوماتیک را شروع کند. همه انواع ۲۰۸، مانند ۲۰۶ از محور محرک جلو بهره می‌برند

طبق ارزیابی ‌های انجام شده ۲۰۸ به خصوص در نمونه‌های مجهز به پیشرانه‌ی توربو لذت رانندگی بالایی را به ارمغان می‌آورد.

آپشن‌ها امکانات افزوده

با توجه به این مساله که ۱۸ سال از معرفی ۲۰۶ می‌گذرد، نمی‌توان توقع بسیار زیاد ی از سیسـتم ‌های رفاهی ایمنی متنوعی در آن داشت. در حالی کهبقیه هاچ‌بک‌های به روز جهان به انواع و انواع سیستم ‌های رفاهی و آپشن‌های مختلف ی مجهز می باشند ، ۲۰۷ تنها از امکانات ابتدایی مانند ایموبلایزر، دو عدد ایربگ، سیسـتم تهویه اتوماتیک ، آیینه ‌های جانبی برقی، دماسنج سیستم صوتی با قابلیت کنترل از پشت فرمان، بهره می‌برد. سیـستم ترمز ضدقفل به همراه سیسـتم تقسیم قوت ترمز نیز وظیفه‌ی کنترل پایداری ۲۰۶ را در شرایط بحرانی بر عهده داشتند.

در ۲۰۸ فرق بسياري را در امکانات رفاهی نسبت به ۲۰۶ شاهد خواهیـم بود . پژو امکانات و آپشن‌های بسياري را جهت ۲۰۸ در نظر گرفته تا کاربر ان آن در این بخش هیچ کمبودی را حس نکنند. آیینه ‌های جانبی تاشوی برقی، شیشه‌های عقب برقی، سیـستم تهویه اتوماتیک دوگانه، برف پاکن اتوماتیک ، آیینه ‌ی عقب الکتروکرومیک، سیسـتم ترمز اتوماتیک ، سیستم کمکی پارک، دوربین دید عقب و نمایشگر ۷ اینچی به همراه نقشه‌های ناوبری بخشی از تجهیزات قابل سفارش می باشند . ولی سیسـتم کنترل پایداری به همراه کنترل شیب‌روی، سیـستم ترمز ضد قفل به همراه تقسیم قوت ترمزی، ایربگ‌های جلو به همراه ایربگ‌های جانبی پرده‌ای، ایموبلایزر، سنسور فشار باد تایرها، کروز کنترل، چهار اسپیکر، دماسنج، نشانگر دنده‌ رایانه مسافرت ی از تجهیزات استاندارد پژو ۲۰۸ هستند .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
x

شاید بپسندید

معرفی انواع میز کارگروهی آدینا

میز کارگروهی معرفی انواع میز کارگروهی  آدینا  مبلمان اداری آدینا ، بهترین ایده های میزهای کارگروهی مدرن خود را ...

افزایش لایک اینستاگرام

افزایش لایک اینستاگرام در این مطلب قصد داریم گروهی را به شما معرفی کنیم که توانایی ...

قیمت روز کنسول های بازی در ایران

قیمت روز کنسول های بازی در ایران همان طور که می دانید دو کمپانی مشهور ...