تبلیغات
اکو تبریز - سئو چیست ؟
اکو تبریز
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
seo برگرفته از جمله Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا seo موتور جستجو دارد که همگی آنها به مفهوم هستند می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو
بهینه سازی (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها جهت کمک کردن به اصلاح رویت و رابطه وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

seo را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه افزایش ارزش آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

seo فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند ؛ بنابرای ن وظیفه مهندسین بهینه سازی ظهور نگه داشتن اطلاعات در این زمینه است.

seo سایت یا seo سایت یکی از کار هایی است که بوسیله سئوکار انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگــل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین seo می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق seo بدانند.

seo چیست
اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را شروع کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که شبیه صفحه زرد، سئو اولیه بر طبق حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با افزایش همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری مصرف می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یک جمله در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) برچسب‌های شبیه key-words جهت فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این افزایش سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالی ت را شروع کرد. با گسترش رتبه‌بندی صفحات بوسیله موتور‌های جستجو، مهندسین seo به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که بوسیله نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب حرف کرد که جهت قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی seo مصرف می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چطور توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که اکثرا ٌ در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان گونه که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا جهت کلمات کلیدی ویِژگزینشه در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن وقت قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، اما این بازی موش گربه بین مهندسین سئو موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد ادامه پیدا خواهد کرد.
اهداف سئو چیست ؟

هدف seo کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش رابطه بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده بوسیله کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات ارتباط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی نیز جهت کاربر هم جهت موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات ارتباط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوجهت اصلاح رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه جهت بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چطور کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، seo هفته‌ها ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو سریع دیده نشود اما در دراز مدت مزایای seo باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی با اهمیت است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را حاوی می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با کالاها و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه اتوماتیک " 1.5 میلیون جستجوی گـوگل را در ماه به اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها مفید است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک تحقیق دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی رفیق دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این بررسی معین می‌کند 72.3 درصد کاربران گـوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکـت ‌ها تاثیر سئو را دانسته حاضر هستند جهت آن زمان و هزینه صرف کنند.

اصولا اهداف seo را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب سایت اثر بسزایی دارد.
باعث ایجاد برند می شود.
باعث ارتقا ترافیک وب سایت خواهد شد.
باعث شده وب وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین وسائل برای تبلیغات است.

بهینه سازی موتور جستجو چیست
seo داخل صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند ... مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. اینآموزش پایه تمام تلاش ‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابرای ن خیلی با اهمیت است کهروش SEO On Page بدرستی قبل ازروش SEO Off Page انجام شود.
seo بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلافشیوه SEO On Page که گسترش وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد،آموزش بهینه سازی بیرون صفحه حاوی تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود؛ این حاوی تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما یاری کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود پس با مصرف از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که بوسیله مهندسین بهینه سازی در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.
سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به seo اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که اجرای بلند مدت داشته یا از دستورالعمل‌ها سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو مصرف می‌کند.
seo کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این با اهمیت است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده بوسیله هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها تهدید خارج شدن از فهرست پایگاه داده را جهت همیشه در بر دارد.

انجام تاکتیک‌های بهینه سازی کلاه – سیاه ممکن است که باعث افزایش افزایش ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.
مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به گاهی از مقالات در زمینه seo موتور جستجو اشاره شده است:
پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش وب سایت های بزرگ

در این پژوهش محقق معتقد است که وقت ی که پیاده سازی وب وبسایت به انتها می رسد مشکلی که بسیار از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین نحوه برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر طبق 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو تحلیل کرده است استراتژهای سئو برای گسترش وب وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

اصلاح ساختار سایت
استراتژی کلمات کلیدی
استراتژی URL
سئو کد
پردازش کردن متن
seo لینک های ورودی
استراتژی نام دامنه هاست

آنالیز تکنیک های سئو موتور جستجو

این پژوهش استراتژی سئو کمپانی های گوگل و مایکروسافت را ارزیابی توضیح داده است موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای سئو موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
اضافه کردن URL به نقشه سایت
اضافه کردن نقشه وب سایت به robots.txt
استفاده از وسائل های آنالیز جهت crawl

seo موتور جستجو جهت ارتقا اصلاح رویت وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:

شرکـت های دارنده موتور جستجو: جستجـک نندگان در صفحات موتورهای جستجو پرس و جو را اجرا می کنند پس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: کمپانی هایی که با استفاده از یکسری وسائل و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو ارتقا دهند
جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان هستند .

محققین معتقد هستند افرادی که کار بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند عواملی که باعث می شود ترافیک وب سایت ارتقا پیدا نماید را ببهتر ی بشناسند و همین طور از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند آبرخی داشته باشند بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات را در سه دسته بندی بالا همواره ظهور نگه دارند.
سئو موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی

در این تحقیق بر طبق یکسری مقالات، مطالعات آموزش ی ها برخی از مفاهیم seo موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند seo موتور جستجو فرآیندی است که هیچ تمام نمی شود و تکنیک های بسیاری برای خوب کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی تمام آنها مساله است. :

تکنیک هایی که در این تحقیق برای سئو عنوان شده است عبارتند از:

افزایش لینک های خارجی
تغییر اسم فایل ها
لینک طرفه
کلمات کلیدی
مصرف از Meta Tag
استفاده صحیح از عنوان
استفاده از robots.txt
سئو محتوا



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 20 دی 1394
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی