تبلیغات
اکو تبریز - دوبله ی برعکس یا داب اسمش
اکو تبریز
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
به گزارش پایگاه خبری محیط مجازی ایران فیمنا؛ عبارت زیاد دیده شده ی بین اندیشمندان انگلیسی زبان مشهور است که می‌گویند: مراقب افکارت باش که گفتارت می‌شود، مراقب گفتارت باش که رفتارت می‌شود، مراقب رفتارت باش که عادتت می‌شود، مراقب عادتت باش که فرد ت می‌شود، مراقب شخصیت ت باش که سرنوشتت می‌شود. علمای متقدم، تربیت را فن تشکیل عادت می‌دانستند و معتقد بودند که چنانچه از سن پایین افراد ملزم به انجام کارهایی شوند این موارد تبدیل به عادت شود، تربیت شکل می‌گیرد. مولوی در این زمینه می‌گوید:
خاربن در قوت برخاستن
خارکن در سستی و در کاستن

داب اسمش فارسی


عادت به مصرف از تکنولوژی نیز از این قاعده ممکن است مستثنی نباشد، دیر زمانی نبود که با ورود تلفن‌های همراه ویژگی‌های زندگی افراد دستخوش تغییرات بسیاری شد. ارسال مطالب طنز جوک از طریق پیامک، پروگرام ‌های چت و اخیرا مصرف از شبکه‌های اجتماعی به نوعی بالا‌ترین کارکرد را فارغ از اینکه وسائل چه باشد به خود اختصاص داده است. ممکن است وجه مشترک تمام این‌ها به عنوان آسیب استفاده ناصحیح از تکنولوژی جهت استهزاء و تمسخر فرد ی و قومیتی یابقیه امور لغوی که وجود دارند، دانست. بحث لمپنیسم با این عنوان به طور جدی برای نخستین بار در حدود ۱۵۰ سال پیش بیان شد. جامعه‌شناسان منظور از لمپن‌ها را گروهی می‌دانستند که به هرج مرج اغتشاش اجتماعی دامن می‌زنند اما حرکاتشان خاستگاه ایدئولوژیک ندارد، لمپن‌ها با رفتارهایی نظیر آرایـش و پوشش خلاف عرف و غیر معمول و برخی حرکت‌های نمایش تخریبی، را به جامعه معرفی کرده در تعارضات داخلی طبقات اجتماع نقش بد بازی می‌کنند.
دابسمش ترکیب لمپنیسم و فضای مجازی

داب اسمش,داب اسمش فارسی,داب اسمش جدید

جولان لمپنسیم در محیط مجازی هر روز با روش‌های ی در جامعه یا محیط مجازی شیوع پیدا می‌‌کند. مدتی است که کلیپ‌های عجیب و غریبی مشهور به « دابسمش » پا به شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اند مدام در حال دست به دست شدن هستند . عده‌ای جوان یا حتی نوجوان از عجیب‌ترین مسخره‌ترین روش‌ها جهت ساختن کلیپ‌های طنز همراه با لودگی استفاده می‌کنند هر فرد ، مفهوم و هر چیزی که را بخواهند مورد استهزاء تمسخر قرار می‌دهند.

Dubasmash از لحاظ لغوی به معنای دوبله درهم کوبیه یا پرس‌شده و به قول کاربر ان ایرانی «دوبله برعکس» است، سرویس میزبانی فیلم جذاب است که بر روی گوشی‌ها تبلت‌هایی که از سیـستم ‌علت ‌های آی‌اواس آندروید استفاده می‌کنند اجرا می‌شود. این برنامه فرد دی آلمانی در اواخر سال ۲۰۱۴ به رتبه اول دریافت نرم‌افزار در کشور آلمان دست یافت کمی بعد در ۲۹ کشور جهان این رتبه شد. در ابتدای سال ۲۰۱۵، بیش از ۵۰ میلیون بار در ۱۹۲ کشور جهان دانلود شد. دابسمش هم در ایران به نرم‌افزار متداولی تبدیل شده و صفحه اختصاصی دابسمش فارسی در اینستا‌گرام بیش از سیصد هزار دنبال کننده دارد.
دابسمش جایگزین عکس‌های سلفی

این برنامه فرد دی در زمانی ارائه شده بود که تب گرفتن عکس‌های سلفی فرونشسته و نسبتا به امری عادی تبدیل شده بود. به نوعی دابسمش ورژن تر از سلفی است که قاعدتا بایستی بانمک باشد ولی علی الظاهر این بانمکی به میزان لودگی رسیده است.

دابسمش شیوه کار ساده‌ای دارد به این صورت که کاربر ان آهنگ یا ولوم مورد علاقه خود را از لیستی انتخاب کرده و همزمان با پخش آن لب می‌زنند و یا پارت ی از فیلم جالب یا کیپی را انتخاب کرده و به جای فرد ‌های آن حرف می‌کنند. به این ترتیب با طی چند وهله آسان صوت و تصویر با هم ترکیب شده کلیپ ساده‌ای ساخته می‌شود. این امکان به نوع خود بسیار زیاد جذاب است که شما بتوانید به جای شخصیت محبوب خود در فیلم زیبا یا کارتونی لب بزنید بتوانید از این تجربه کلیپی هیجان انگیز بسازید. اما نکته نگران کننده این است که به جای بهره‌برداری مناسب از این امکانات وسائل ‌ها در کشور ما همواره از بد‌ترین شکل ممکن آن‌ها مصرف می‌کنیم.
تب دابسمش در بین چهره‌های معروف

کافی است در گروه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی که عضو هستید گشت‌و‌گذار کوتاهی داشته باشید قطعا ً چند کلیپ عجیب و بی‌سر ته را خواهید یافت. چند جوان با پوشیدن لباس ‌های بچه‌گانه، زنانه و یا خارج از شئون اخلاقی، ظاهر شده شروع به لودگی حرکات جلف می‌کنند. به این صورت پای کلیپ‌های دابس‌مشی این افراد مستعد لمپنیسم به گوشی‌های ما به راحتی باز شده است.

با نقد تعدادی از دابسمش های ایرانی درخواهید یافت که اباحه‌گری بسیار زیاد ی در این کلیپ‌ها وجود دارد که نه تنها با فرهنگ جاری کشور ما سازگار نیست بلکه در تضاد است نه تنها از مرزهای حیا و عفت رد شدن کرده ‌اند، بلکه حداقل قیدهای اخلاقی مرسوم غربی غیراسلامی را رعایت نمی‌کنند. متاسفانه می بایست گفت اخیرا تب دابسمش در بین چهره‌های زیاد دیده شده هنری و ورزشی نیز باز شده با جستجو کوتاه در اینترنت می‌توانید کلیپ‌های این افراد را مشاهده بکنید .
دابسمش افراد جامعه را به سمت هزل هجو گرایش می‌دهد

در نگاه اول ممکن است بتوان به آن‌ها خندید و شاد بودن لحظه‌ای را توجیه مناسبی دانست اما تمایل خندیدن به این کلیپ‌ها در مراحل بعدی متوجه سازندگانشان خواهد شد. این سؤال قطعا ً به ذهن خطور خواهد کرد که چطور شخصیت تعداد محدودی از افراد جامعه ما این‌قدر تنزل پیداکرده که دست به چنین رفتارهایی می‌‌زنند؟

دکتر مجید ابهری استاد روان‌شناسی در مورد علل پیامدهای رواج چنین پدیده‌هایی در محیط مجازی می‌گوید: ورود به محیط مجازی به نبود آموزش ‌های کافی در کشور ما عوارضی را به جامعه تحمیل می‌کند که یکی از آن‌ها هویت تقلبی است. بسیاری از افرادی که در محیط مجازی دارند اسم، جنسیت و حتی شغل جعلی دارند. دابسمش تنها کاری که ازنظر رفتار‌شناسی برای جامعه ما انجام می‌دهد این است که آن‌ها را به هزل هجو گرایش می‌دهد و فرد اصلی آن‌ها را به گیم می‌گیرد.

وی در ادامه می‌افزاید: جوانانی که امروز به دابسمش روی آورده‌اند در آینده می‌خواهند پدر مادر شوند. با به‌جای گذاشتن چنین آثاری آینده خودشان را تخریب خواهند کرد. دابسمش را جهت سری کار ‌های هنری ایجاد کرده ‌اند نه اینکه امروز ما برای تفریح و سرگرمی از آن مصرف کنیم. متأسفانه هویت آینده مدیریتی یک دختر ان و پسران ما با این حرکت تخریب خواهد شد.

خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره حج بیان می‌فرماید: «وَ اجتَنِبوا قَولَ الزّورِ»، از گفتار باطل اجتناب ورزید. در تفسیر «قول زور» بعضى از مفسران آن را اشاره به کیفیت «لبیک» گفتن مشرکان در مراسم حج در جاهلیت دانسته‌اند. زیرا آن‌ها «لبیک» را که آیینه تمام نماى توحید یگانه‌پرستی است آن‌چنان تحریف کرده بودند که مشتمل بر زننده‌ترین تعبیرات شرک‌آلود شده بود. با توجّه به تفسیر این آیه هر سخن باطل بیهوده مصداق قول «زور» است که در اصل به مفهوم سخن دروغ و باطل خارج از میزان اعتدال می‌باشد. مفهوم این آیه بدین صورت است که به آدم امر می‌کند که از هرگونه گفتار باطل بیهوده و به هر نوع کیفیتی که هست باید دوری کرد.

پیامک، چت، شبکه‌های اجتماعی، عکـس سلفی و دابسمش و… تربیت افراد جامعه ما را مخدوش کرده ‌اند و این روند سرعت بسیار زیاد بالایی به گرفته است مدام با ارائه پروگرام ‌های باقابلیت‌های تازه در حال شتاب‌گیری می باشند . رفتار، گفتار و سبک زندگی جامعه ما متأثر از این تغییرات شده است و ما در مقابل تنها نظاره‌گر هستیم. جای تأسف دارد که خیلی ی از والدین نمی‌دانند فرزندانشان مشغول به تهیه چنین کلیپ‌هایی هستند متأسفانه در ارتباط با چند نفر از جامعه‌شناسان و متخصصان علوم رفتاری آن‌ها هم اطلاعی از دابسمش و این نوع کلیپ‌ها نداشتند. تمام ما چنانچه معتقد باشیم که چنین مطالبی مصداق گفتار باطل هستند پس اجتناب از دریافت و یا به اشتراک گذاشتن چنین موارد ی می‌تواند لمپن‌های مجازی را به انزوا بکشاند./نسیم آنلاین

گویا این انرژی نهفته شده در بین افراد که به نوعی با لودگی لمپنیسم ممزوج شده در قاب هایی از قبیل دابسمش و غیره نمود بیرونی پیدا می نماید ، با زبان بی زبانی فریادِ تمنای فرهنگ خط مشیی را سر می دهد که متناسب با معیارهای داخلی، جهت تخلیه سالم و هنجارمندش است. به فرموده فرمانبردار فرزانه انقلاب ارزش “محیط مجازی” به اندازه ارزش “انقلاب اسلامی” است. جواب به این تمناهای پنهان امروز بیش از پیش حس می شود، عزم ی ملی را می طلبد.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 7 بهمن 1394
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی