تبلیغات
اکو تبریز - مصاحبه با تونی بون جووی در استودیو آواتار
اکو تبریز
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من


آموزش fl studio

تونی بون جووی موسیقی ساز مخترع مهندس صدا است که اکثرا ٌ او را به عنوان سازنده استودیوی افسانه ای Power Station می شناسند که به عنوان بزرگترین استودیوی نیویورک شناخته می شود.
او در شکل گیری بسیاری از آثار هنرمندان نقش بسزایی داشته باشد.
از جیمی هندریکس (1) تا رامونز(2) ، اروسمیث(3) ، اسکروپیونز(4)، تاکینگ هدز(5) و آزی آزبورن(6) و زیاد های دیگر که از هنر او بی نصیب نبوده اند.
او نزدیک به 5 دهه بر روی مرز تکنولوژی به جلو پیشرفت خود را به روز نگاه داشت این کاریست که در بسیاری مشاغل چنین تغییراتی حس نشد. تونی بون جووی اولین کار پیشرفته را در نوجوانی و در Motown انجام داد.
پس Bongiovi Acoustics را راه اندازی کرد و DPS را شخصا راه اندازی کرد. شما گفتگوی سارا جونز را میخواند با تونی بون جووی در استودیو آواتار

قبل از تمام ی تجربیاتی که بدست آوردید شما هم مثل علاقه مندان امروزی از خانه شروع کردید . جهت ما از تجربیات ارزشمند تون در این رابطه مقایسه اون وقت با هم اکنون بگید.
استودیوهای خانگی امروز صد مساوی پیشرفته تر از استودیوهای پیشرفته آن زمان (1960 میلادی) که من در آنجا کارم را شروع کردم هستند . امروزه تکنولوژی به میزانی پیشرفت کرده که جهت تولید و ساخت پیشرفته ترین ترک ها نیاز به ترک منزل ندارید !
من آن زمان یک میکسر چهار کاناله دارای echo send اکولایزر را با قیمت 80 دلار خریدم . اما دقیق تر فکر میکنم شش کاناله بود و همچنین برای اکولایز تنها سه لغزنده فرکانس پایین بالا مبوسیله در نهایت جلوه های جهت ای جهت تاخیر و ریورب را داشت .

شما به عنوان یکی از شناخته ترین افراد برای ساخت راه اندازی فضا های بزرگ ضبط زنده شناخته شده اید اکنون می خواهیم بدانیم نوازندگان در محیط نامطلوب ضبط چگونه می توانند بالاترین نتیجه را بگیرند ؟

با پیشرفت های برنامـه ی نو ی که در صنعت موزیک اتفاق افتاده بسیار زیاد ی از استرس ها در رابطه با ویژگیها فیزیکی محل ضبط برطرف شده است. شما با همین افکت های رایانه ی می توانید اندازه اتاق ضبط را خودتان به دلخواه تعیین بکنید . من در هر نقطه از جهان با استودیوی خانگی کوچک تمام نرم افزار هایم می توانم نزدیک ترین نتیجه را به کار در استودیوی فعلی در نیویورک بگیرم.

لطفا برای من در مورد Bongiovi Acoustics پلاگین DPS بگید.
ولوم بلندگوهای دستی قدیمی را به احتمال زیاد شنیده اید . صدایی تیز و گوشخراش با محدوده کوچکی از فرکانس ها . در آن زمان برای توصیه از صنعت حمل و نقل هوایی می بایست راه حلی پیدا می ردیم تا صوت این بلندگو ها را بازبینی دهیم. این درست زمانی بود که ما Digital Power Station را ابداع کردیم. ما در DPS توانیستیم به الگوریتمی با 120 نقطه کالیبراسیون جهت ویرایش صدا دست یابیم . DBS می توانست صدا را با الگوریتمی ویِژگزینشه جمع و جور نماید . چیزی شبیه به فرمت MP3 اما کیفیت صدا را هم به شکل عجیبی (در آن زمان اما ) با اضافه کردن جلوه های depth, clarity, definition, presence استریوی فوق العاده ویرایش بخشد.
از طریق مجموعه من به مفهوم Bongiovi Acoustics فرایندی تولید شد که امروزه آثار آن را صنایع مختلف شبیه خودرو محصولات مصرفی ارتباطات تلفن همراه ، پزشکی … مشاهده می کنیم . ما در حال مذاکره با سرمایه گذاران چینی هستیم و احتمـا لا سال آینده کپی دقیق و بسیار زیاد بزرگتر از Bongiovi Acoustics را در چین شاهد هستیم !

ما چطور می تونیم به تولیدکنندگان آثار صوتی هنر تولید ولوم صحیح رو آموزش دهیم ؟

هیچ چیز درست یا غلطی وجود نداره . در واقع درست چیزی هست که در ذهن شماست قصد دارید به اون برسید و هر چیزی غیر از اون غلط ه . به عنوان مثال اعوجاج (distortion) که به عنوان خطا از اون یاد میشه هم اکنون به عنوان یک تکنیک نزد خوانندگان رپ مصرف میشه. (اشاره به صوت حجیم حرف پ که با نزدیک کردن دهان به میکروفون و حتی احاطه کردن میکروفون با دست توسط خوانندگان رپ تولید میشه) . این تکنیک را برای اولین بار با جیمی هندریکس اجرا کردیم هم اکنون با اقبال عمومی مواجه شده . در آن زمان ما برای پیشگیری از دیستورت شدن صوت جیمی دست به هر کاری زدیم حتی از میکروفون داینامیک مصرف کردیم ولی نتیجه مطلوب بدست نیامد تا اینکه در دیستورت شدن صدا زیبا یی شنیداری دیدیم و همان را به صورت تکنیک در آلبوم اون بکار بردیم اتفاقا موفق شدیم یک قشنگ یی شناسی بدست آمد.

پاورقی :

جیمز مارشال هندریکس گیتاریست، آوازخوان، ترانه‌نویس آمریکایی بود. هندریکس تاثیر بسیاری بر روی خواننده‌های سبک راک اند رول گذاشت. او خودش به تنهایی نحوه نواختن گیتار را فرا گرفته بود اکثرا ٌ ً یک فندر استرتوکستر می‌نواخت
رامونز گروه آهنگ راک آمریکایی بود که در سال ۱۹۷۴ در نیویورک شکل گرفت و از آن‌ها به‌عنوان اولین گروه پانک راک یاد می‌شود
اِروسمیث یکی از زیاد دیده شده ‌ترین گروه‌های هارد راک آمریکایی دهه ۷۰ است که سبک سیاق هوی متال را جهت دو دههٔ بعدی معین کرد
اسکورپیونز یک گروه هارد راک آلمانی است که با فروش بیش از ۲۲ میلیون آلبوم اهمیت خودش را به‌عنوان یکی از خوب ‌ترین گروه‌های راک اروپا ثبت کرده ‌است
تاکینگ هدزنام یک گروه آهنگ موج نو آمریکایی است که در سال ۱۹۷۴ در شهر نیویورک پایه گذاری شد تا سال ۱۹۹۱ به کار می‌پرداخت. سبک موج نوی گروه ترکیبی بود از مولفه‌های پانک، آرت راک، آوانت گارد، پاپ، فانک، موزیک ملل امریکانا
جان مایکل آزبورن که بیشتر با نام آزی آزبورن شناخته می‌شود از اسطوره‌های موزیک راک خوانندهٔ گروه انگلیسی بلک سبث است. آزبورن طی زندگی حرفه‌ای‌اش همـواره با شایعه‌های تحقیرآمیز به عنوان روان‌پریش شیطان‌پرست مورد استهزا قرار گرفته است



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 26 فروردین 1395
یکشنبه 6 فروردین 1396 09:52 ب.ظ
تشکر از دستندرکاران سیت بابت مطالب مفیدتان.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی