تبلیغات
اکو تبریز - مطالب اسفند 1394
اکو تبریز
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من


ترجمه مقاله


یادگیری زبان انگلیسی دغدغه‌ی بسیاری از ماست. خیلی پیش آمده که از من می‌پرسند زبان را چگونه بیاموزیم؟

قبل از اینکه شرح ات آموزش ی بدهم چند نکته لازم است:

۱) من تا کنون نتوانسته‌ام کلاس آموزش زبان کمپانی کنم. زمانی پولش نبود این روزها وقتش. اما همواره از همکارانم جهت شرکت در این کلاسها پشتیبانی کرده ‌ام.

۲) مهارت زبان من هنوز خوب نیست. پس ممکن است توصیه ‌های من بهترین نباشد. اما بار از از روی بیکاری تافل دآدم که تا آنجا که به خاطر دارم از ۱۲۰ نمره حدود ده نمره کم آوردم که ظاهراً میگویند زیاد بد نیست. اما در حرف زدن لهجه‌ی مزخرف ویژه خودم را دارم! (نه آمریکایی نه بریتیش) در نوشتن برخی وقتها خطاهای گرامری دارم. چنانچه چه واقعیت این است که در خواندن متون انگلیسی از فارسی سریع‌تر هستم.

۳)‌ روشی که من اینجا بیان می‌کنم کاملاً شخصی است. نمی‌دانم برای افراد دیگر هم مفید است یا نه. ولی من از آموزش ی با اینآموزش شروع کردم از زمانی که در حدود ۲۰ سالگی با گروههای مختلف از کشورهای دیگر مواجه شدم تا امروز، همواره جلساتم را خودم مدیریت کرده ‌ام و خیلی ی از اوقات نیز نقش مترجم همزمان را داشته ام. پس گفتم در اینجا این نحوه را شرح دهم تا ممکن است جهت دیگران هم مفید باشد:

گام صفر: وسواس را کنار بگذارید.

افراد بسیار زیاد ی آماده‌اند تا جهت شما در یادگیری زبان (آگاهانه یا ناخودآگاه)‌ مساله ایجاد کنند!

زود از شما می‌پرسند: از روی کدام کتاب می‌خوانی؟ کدام کلاس می‌روی؟ لهجه‌ی آمریکایی را ترجیح میدهی یا بریتیش را؟ وااااای! لهجه‌ات فاجعه است! لحنت خراب است. Big با Large تفاوت دارد! ‌فرد د Between Among مفرق است و …

ممکن است حرفهای این دوست ها درست باشد. ولی یک مساله وجود دارد. ما در زبان خودمان هم هزار جور غلط و غلط داریم. کلمات فارسی را با پسوند عربی جمع می‌بندیم. تلفظ‌های مفرق داریم. کنایه‌ها ضرب‌المثل‌هایی داریم که صد کیلومتر آن طرف تر فردی متوجه نمی‌شود. لهجه‌های اقوام دیگر را مورد شوخی قرار می‌دهیم! پس اینها نمی‌تواند مانع یادگیری باشد. دوستی داشتم که بار به من گفت: در تلفظ کلمات آسان باش. هر چقدر که پرت و پلا تلفظ کنی میتوانی روستایی را در آمریکا یا انگلیس بیابی که آن کلمه را مثل تو تلفظ کنند!

همچنین ً چنانچه مصاحبه‌های بی بی سی سی ان ان شبکه‌های بزرگ جهان را ببینید خواهید دید که بسیاری از افراد با اعتماد به نفس کامل و با نادرست ترین غیر قابل فهم ترین لهجه حرف می‌کنند. پس اعتماد به نفس داشته باشید! به من هر وقت می‌گویند آمریکن حرف می‌کنی یا بریتیش؟ میگویم: ایرانیش!

چنانچه هنوز این مسئله به باور داخلی شما تبدیل نشده، راهکار ساده اما موثر برای شما دارم. نام «نسیم طالب» را در اینترنت سرچ بکنید . فارسی یا انگلیسی با اهمیت نیست (Nassim Taleb). این فرد یکی از بزرگترین نویسندگان نظریه پردازان معاصر است که کتابهایش شهرت جهان ی دارد در وال استریت بسیاری از مراکز بزرگ اقتصادی جهان سخنرانی دارد و دستمزد سخنرانی او در هر سال صد هشتاد هزار دلار است. هم اکنون ده دقیقه زمان بگذارید و یک مصاحبه‌ از او را که جهت شما انتخاب کرده ‌ام گوش بدهید (مفهوم مهم نیست. تنها به تسلط کلامی توجه بکنید ):


پرسش کننده انگلیسی زبان Native است نسیم طالب طرف مقابل اوست. این سطحی از سخنوری است که جهت جهان مطلوب است پادکست آن هم عرضه می‌شود و شنیده می‌شود. فکر نمی‌کنید بسیاری از ما انتظار زیادتری از داریم و ً کمال طلب شده‌ایم؟

گام اول: نقش کلمات در مکالمه به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر


به هر حال بدون معرفت کلمات نمی‌توان به زبان دیگری حرف زد! اما اینجا آن قانون زیاد دیده شده ۸۰-۲۰ وجود دارد. با ۲۰٪ تلاش نسبت به حرفه‌ای ترین افرادی که به زبان خارجی مسلط هستند ، می‌توانیم ۸۰٪ توانمندی آنها را کسب نماییم. پیشنهاد من قبل از هر کاری، مراجعه به لیست ۱۰۰۰ کلمه‌ی پرفرد د انگلیسی است. من این لیست را برای شما گذاشته‌ام:

۱۰۰۰ کلمه که در انگلیسی بیش از همه‌ی کلمات فرد د دارند (روی این لینک کلیک بکنید )

یک سوم کل نوشته‌های انگلیسی جهان فقط با همان ۲۵ کلمه‌ی اول لیست اشغال شده است! اگر ۱۰۰ کلمه‌ی اول را بدانید نیمی از کل متون انگلیسی جهان را می‌فهمید! و ۳۰۰ کلمه‌ی اول ۶۵٪ از کل نوشته‌های مکتوب انگلیسی را به اختصاص می‌دهند. توصیه می‌کنم ترجمه‌ی تک تک این لغت‌ها را پیدا بکنید به تدریج آنها را حفظ بکنید .

چنانچه لیست هزار کلمه‌ای فوق، به نظر شما ابتدایی ساده‌ است یک لیست حرفه‌ای تر را جهت یادگیری زبان انگلیسی ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنم لیست زیر را نگاه بکنید :

۳۰۰۰ کلمه پرفرد د انگلیسی به تفکیک گفتاری و نوشتاری تنظیم شده توسط Longman (روی این لینک کلیک بکنید )

در این لیست، کنار هر کلمه، علامتهای S1 S2 وS3 و W1 W2 و W3 را مشاهده می‌کنید. S اول کلمه Spoken مربوط به میزان استفاده در زبان انگلیسی شفاهی است W مربوط به کلمه Written مربوط به میزان مصرف در زبان انگلیسی مکتوب است. پس مثلاً S1 در کنار یک کلمه، به مفهوماین کلمه در هزار کلمه پرکاربر د زبان انگلیسی است W2 در کنار یک کلمه، یعنی آن کلمه از نظر کاربر د مکتوب در زبان انگلیسی، رتبه‌ای بین هزار دو هزار دارد.

گام دوم: دفتر خاطرات روزانه

یکی از مشکلات ی که در آموزش رسمی زبان وجود دارد این است که نخستین درسهای زبان در اکثر کتابها با مراجعه به فرودگاه و هتل و تافردی پاس کنترل … شروع می‌شود. این درحالی است که ما به ندرت به این مکالمات نیاز داریم. به همین دلیل ، این مکالمات خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شوند. اگر گام اول را انجام داده‌اید (هم اکنون نمی‌گویم هر هزار کلمه ولی لااقل ۳۰۰ کلمه‌ی اول را حفظ هستید) هر روز پاراگراف گزارش کار روزانه‌ی خودتان را بنویسید.

اینکه از صبح چه کار کرده ‌اید. کجا رفته‌اید. چه اتفاق‌های بهتر یا بدی افتاده و …

هر جا که لغت خاصی را نمی‌دانستید فارسی بنویسید. مثلاً میخواهید بنویسید فکر می‌کنم زیاد بی‌ادب بودم… ولی معادلی برای بی ادب نمی‌شناسید. بنویسید:

بی احترام I think I was so

ممکن است به نظرتان این کار مسخره باشد. اما تاثیر مهمی دارد:

شما به تدریج می‌فهمید که در زندگی روزانه‌ی خود به کدام واژه ‌ها بیشتر نیاز دارید. ضمن اینکه ممکن است فرصت بکنید از داخل دیکشنری‌های فارسی به انگلیسی واژه ‌ی مناسب را پیدا بکنید . چنانچه هم نشد با اهمیت نیست. همواره جایی در مغز شما باز می‌ماند که: «من معادل انگلیسی بی احترام را نمی‌دانم!». اولین بار که یک جا در متن با این عبارت برخورد بکنید به دلیل اینکه مغز شما مدت زیاد در ناخودآگاه منتظر این واژه بوده، بلافاصله آن را میبیند به خاطر می‌سپارد و بعید است به زودی آن واژه را فراموش بکنید .

توصیه جدی من این است که چنانچه در یادگیری زبان انگلیسی کمی پیشرفت کردید و احساس کردید که حتی می‌توانید در میزان چند عبارت هم بنویسید، بلاگ انگلیسی کوچک راه اندازی بکنید .

این کار چند ویژگی دارد. مهم‌ترین آن این است که شما را وادار به نوشتن می‌کند. مطمئن باشید دیر یا زود گوگل در برخی جستجوها نوشته‌های شما را معرفی خواهد کرد وبلاگ شما بعد از ده یا بیست مطلب، بازدیدکنندگان غریبه خواهد داشت. دیدن تعداد بازدیدکننده‌های هر روز به یک بازی تبدیل می‌شود حس می‌کنید که می بایست بیشتر بنویسید.

اجازه بدهید که صادقانه بگویم که من هم چنین کاری کرده ‌ام. چند زمان پیش وبلاگ Webmindset را راه اندازی کردم. ممکن است برای تان جالب باشد که با وجودی که خواندن و درک مطلب من خوب بود، برای نوشتن اولین مطلب که خیلی ساده کوتاه است، چند ساعت گذاشتم. تازه می‌دیدم که چقدر به کلمه ‌ها بی‌فرق بوده‌ام. چقدر کلمه‌ها را همواره خوانده‌ام اما برای به کار بردن آنها در عبارات مساله دارم. این روزها هنوز جهت خوب شدن زبانم هفته‌ای دو یا سه مطلب در آنجا می‌نویسم. هنوز می‌دانم که غلط ات مختلف در گزینش کلمات گرامر دارم. ولی جهت م خیلی مهم نیست. اگر نتوانم بدون خجالت با غلط در مقابل افراد دیگر ی که نمی‌بینم حرف بزنم، چگونه می‌خواهم بعداً در مقابل افرادی که می‌بینم، حرف بزنم و حرف کنم؟

گام سوم: نقش گرامر در یادگیری زبان

کمتر فارسی زبانی را می‌بینید که بتواند گرامر زبان خودش را توضیح دهد. هنوز هم فرق ماضی استمرار ی حال ساده و ماضی بعید و … را بسیار زیاد ‌ها نمی‌دانند. به نظر می‌رسد یادگیری گرامر به صورت مجموعه‌ای از فرمول‌ها، کاری زمان‌بر کم ویژگی باشد. ضمن اینکه به شدت «فرار» محسوب می‌شود. ما در زبان مادری خودمان، گرامر را از روی «زشتی زیبا یی عبارات » می‌فهمیم. «دلم خواهد خواست برویم ساندویچ می‌خوردیم!» عبارت ‌ی نادرستی است. نه تنها به دلیل عدم تطبیق افعال. بلکه به دلیل اینکه این عبارت «زشت» است ما تا کنون آن را ندیده‌ایم.

من جهت یادگیری گرامر، از اول روش ی تا امروز، روزانه یک پاراگراف متن انگلیسی را از روی کتاب یا مجله یا اینترنت، بازنویسی می‌کنم. با این کار به تدریج ذهنم قضاوتی در مورد زشت قشنگ بودن عبارات پیدا می‌کند که می‌تواند در درست‌تر حرف زدن کمکم نماید .

گام چهارم: ایجاد انگیزه در یادگیری زبان

خواندن متن‌های زیاد زیاد انرژی حوصله می‌خواهد. به نظر من از متن‌های کوتاه شروع کنید. نقل قول‌ها عالی هستند . چنانچه مورد خاصی مورد علاقه‌ی شماست یا شخص خاصی مورد علاقه‌تان است در سایت‌های نقل قول، عبارات ی مربوط به آن شخص یا مورد را پیدا بکنید یادداشت بکنید . ممکن است گاهی عبارات را متوجه نشوید. با اهمیت زیاد نیست. بدون اساسترس به سراغ عبارات دیگر بروید.

من جهت نقل قول انگلیسی اکثرا ً سراغ یکی از این سایت‌ها می‌روم:

Brainy Quote Good Reads WikiQuote Quote Garden

من مطلب دیگری رو هم در زمینه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی نوشته‌ام که چنانچه رفیق داشتید می‌توانید بخوانید:لینک مربوط به مطلب دوم

ما در متمم به تدریج یک سری آموزش زبان راه‌اندازی کرده ‌ایم که به درد افرادی می‌خورد که در محیط کار رفیق دارند تسلط بهتری بر زبان داشته باشند. استفاده از این بخش از مطالب متمم رایگان است، اما ضروری است نام فرد ی و پسوورد جهت خودتان تعریف بکنید : نمونه لینک مطالب متمم

یک وب سایت جالب در این زمینه Free Rice است که میتوانید از طریق این لینک با آن آشنا شوید: معرفی سایت Free Rice



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 21 اسفند 1394


قیمت درب های ضد سرقت

در این نوشتار دربهای ضد سرقت ترک چین را از نظر فرق ظاهری ،کیفی قیمت تمام شده مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
فرق کیفی:
ممکن است اولین فرق ی که در ذهن شنونده شکل بگیرد کیفیت پایین درب ضد سرقت چین نسبت به درب ضد سرقت ترک باشدکه در این مورد با توجه به کیفیت اجناس چینی و ترک موجود در بازار ایران می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد.
اما همان گونه که می دانیم و بارها شنیده ایم تولیدات چین در سطوح مختلف کیفی قرار دارند ولی چنانچه بخواهیم به طور تخصصی در مورد درب حرف کنیم صادقانه بایستی گفت اکثر دربهای ضد سرقت چینی وارد شده به ایران حتی نسبت به پولی که خریدار پرداخت می نماید از سطح کیفی بهتر ی بهره نبرده اند .اما دربهای ضد سرقتی تهیه کشور چین نیز در بازار ایران وجود دارد که از سطح کیفی بالایی برخوردارند و از نظر قیمتی با دربهای ضد سرقت ترک مساوی و در مقایسه با گاهی مدل های ضد سرقت ترک قیمت بالا تری دارند .
فرق ظاهری:
اولین فرق در نوع چارچوب های آنها دیده می شود چارچوبهای ضد سرقت چین تخت و اختلاف سطح کمی بین سطح بیرونی چارچوب لنگه درب وجود دارد درصورتی که این اختاف سطح در درب ضد سرقت ترک بیشتر است .
لولای دربهای ضد سرقت چین مخفی است ولی لولای ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است. همین طور نوع لولا های آنها نیز با مفرق است .
رویه نهایی دربهای ضد سرقت چین یا فلز با رنگ کوره ای طرح چوب هستند یا MDF رنگ شده و در بعضی موارد روکش PVC اما روکش دربهای ضد سرقت ترک به دو دسته MDF روکش طبیعی چوب و یاMDF روکش PVC تقسیم می شوند .

لازم به ذکر است که درب ضد سرقت طرح ترک با یراق آلات کاله ترکیه در ایران تولید می شود که محصولات برخی از تولید کنندگان داخلی با درب های ضد سرقت تهیه ترکیه مساوی ی ودر مقایسه با تولیدات گاهی از تولید کنندگان ترکیه در سطح بالاتری قرار دارد از نظر قیمتی نیز مقرون به صرفه تر هستند .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 17 اسفند 1394
امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز تاثیر گذار در اشكال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست. شهرها به عنوان كانون های تمركز، فعالی ت و زندگی آدم ها برای اینكه بتوانند پایداری را تضمین كنند چاره ای جز پذیرش ساختار كاركردی متأثر از سیستم های طبیعی ندارند. در این میان فضای سبز به عنوان جزء ضروری لاینفك پیكره شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارند كه كمبود آنها می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.


فضای سبز

محیط سبز پارک بخشی از چهره مطلوب شهر را می سازد یکی از نیازهای ضروری پدیده های مطلوب زندگی شهرنشینی محسوب می شود. کیفیت کمیت محیط سبز پارک در ویرایش شرایط محیط زیست نقش تاثیر گذار ی دارد. رشد و گسترش روزافزون شهرها، عوارض مدرنیسم زندگی شهرنشینی، محدودیت امکانات تفریحی، آلودگی هوا صدا، فشارهای حاصل از کار روزانه و موارد تامین تعرفه زندگی، آثار نامطلوبی در حیات سالم کار های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی رفاهی شهرنشینان باقی می گذارد که با گسترش سریع فضاهای سبز دگرگونی های این عوامل نامطلوب انکارناپذیر می شود و احتیاجات مردم را در بهره برداری از امتیازات مفید این گونه محل ها روزافزون می سازد. احداث فضای سبز به مخصوص در شهرهایی که آب هوای خشک دارند از سرسبزی هوای سالم برخوردار نیستند آلودگی هوای تنفسی و صوتی سلامت شهرنشینان را تهدید می نماید از اقدامات غیرقابل انکار مسئولین است در طراحی محیط سبز نه فقط بایستی اصول زیبا شناسی ویژگیها ی بومی مورد تذکر قرار گیرد بلکه پیوندی از محیط طبیعی به محیط زیست بوده سبب نزدیکی رابطه آدم با طبیعت باشد یکی از اصول ارزشمند در ایجاد محیط سبز استفاده از درختان درختچه های مناسب است که علاوه بر پدیده تصفیه هوا در زیبا یی هر چه بیشتر مناطق نقش به سزایی دارد.

ارزشمند ترین اثرات فضای سبز در شهرها، كاركردهای زیست محیطی آنهاست كه شهرها را به عنوان محیط زیست جامعه آدم ی معنی دار كرده با مواجهه با اثرات سوء گسترش صنعت و كاربری نادرست تكنولوژی از یك سو بالا بودن سطح زیبایی از سوی دیگر، باعث افزایش كیفیت زیستی شهرها می شوند. بسیار زیاد خیلی مهم ترین اثرات فضای سبز در شهرها تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا جذب گرد غبار است. سایر اثرات فضای سبز در شهرها نقش نسبی دارند ولی مجموعه اثرات فضای سبز حضـور آنها را در شهرها اجتناب ناپذیر می كند به طوری كه بدون وجود آنها ممكن نیست شهرها پایدار باقی بمانند.

۱-۳- اثرات زیست محیطی فضای سبز را می توان به طور خلاصه به شرح زیر جمع بندی كرد:

۱- آلودگی هوا: فضای سبز به ویژه در شكل پیره درختی در كاهش آلودگی های شیمیایی هوا زیاد تاثیر گذار می باشد. درختان در كاهش میزان سرب به ویژه در حاشیه جاد ها شاهراهها نقش تاثیر گذار ی دارند. مقایسه تطبیقی درختان با سایر اشكال گیاهی علفی و گیاهان زراعی نشان می دهد كه درختان ۱۰ تا ۲۰ مساوی گیاهان علفی ۲ مساوی گیاهان زراعی (در مقایسه با سطح معیار كه مناطق فاقد جاده می باشند ) می توانند توان رسوب گیری داشته باشند. در مناطق پرترافیك، شهرهای انبوه شاهراه ها اهمیت درختان (شاخ برگ ها حتی تنه ی درختان) در جذب میزان سرب هوا كه از اگزوز ماشین ها پراكنده می شود زیاد دارای ارزش است.

۲- آلودگی صدا: فضای سبز مناسب به ویژه درختان در صورت برخورداری از گونه های مناسب و كاشت اص ولی تا ۴ دسی بل صدا را كاهش می دهند.

۳- تولید اكسیژن جذب دی اكسید كربن: اگر چه در مقیاس كلان شهری از نظر ایجاد توازن اكسیژنی نقش درختان نمی- تواند قابل ملاحظه باشد اما در مقیاس خرد شهری قابل چشـم پوشی نیست. هر درخت راش با دیرزیستی مبوسیله ، به اندازه سه مساوی اندازه دو اتاق یك نفره می تواند دی اكسید كربن از هوا پاكسازی كند در حالی كه ۳۰ تا ۴۰ متر مربع از درختان می توانند اكسیژن مورد نیاز یك نفر را تامین كنند.

۴- كنترل تشعشعات بازتاب نور: فضای سبز در شهرها ضمن كنترل تشعشعات خورشید از بازتاب نورهای مزاحم خیره كننده می توانند جلوگیری كنند.

۵- كنترل باد: فضای سبز به ویژه كاشت درختان – درصورت كاشت مناسب هدفمند – می توانند در هدایت باد و تغییر جهت آن تاثیر گذار باشند.

۶- ذخیره انرژی: كاشت صحیح درختان می تواند بر روی استفاده انرژی در ساختمان ها تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد. هزینه گرم كردن یا خنك كردن ساختمان ها درصورت كاربرد درست درختان كاهش می یابد. درختان باعث جذب ۹ درصد انرژی خورشیدی در تابستان شده گرمای داخلی ساختمان ها را می توانند كاهش دهند. در اماكن مسكونی كه در مناطق بادگیر قرار دارند، كاشت درختان به صورت بادشكن می تواند هزینه گرم كردن ساختمان ها را برحسب درجه بادگیری تراكم بادشكن ۴ تا ۲۲ درصد كاهش دهد.

۷- تاج بری یا برگاب: درختان با جذب برگاب می توانند حركت جریان آب را در سطح غیرقابل نفوذ شهر كند كرده و راه افتادن آب در سطح شهر را به تاخیر بیندازند. سوزنی برگان تا ۴۰ درصد پهن برگان تا ۲۰ درصد توانایی دارند كه آب باران را گرفته دوباره از طریق تبخیر به فضا برگردانند.

۸- درختان و سیلاب: درختان با جذب برگاب از یك سو و هدایت آن به اعضا های خود سبب كندی جریان های تند سیلابی می شوند. سطح اعضا های درختان از یك سو سرعت سیلاب ها را سه مساوی كاهش می دهند از هزینه های تهیه سیستم های هدایت جریان های سیلابی می كاهند.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 5 اسفند 1394
تعریف طراحی کاشت
جمله است از یک فرایند، هنر در نهایت علم . فرایند کاشت گیاهان در محیط از یک مفهوم انتزاعی در ذهن طراح شروع شده بعد از ترکیب با نیازهای محیطی و موقعیت مکانی در نهایت به طرح کشت مناسب می انجامد. از آنجا که در طراحی کاشت گیاهان سه اصل قشنگ یی ، عملکرد و اجرا و نگهداری مناسبی می بایست مد نظر قرار گیرد، می توان آنرا ترکیبی از علم و هنر طراح نیز دانست.


محوطه سازی

اصول طراحی کاشت
برای کاشت گیاهان از متد های مختلف ی می توان تبعیت کرد . طراح محیط از سو بایستی باویژگیها اقلیمی و محیط زیستی منطقه از قبیل خاک و هیدرولژی دما و بارش آشنا باشد و از طرف دیگر با ویژگیها فیزیولژیکی گیاهان مختلف تا بتواند بهترین گیاهان مناسب آن منطقه را بیابد .
از طرف دیگر طراح کاشت بایستی با بکار بردن اصول قشنگ یی شناسی قواعد فرم و بافت ورنگ ترکیب مناسبی ایجاد نماید که علاوه بر گیاهشناسی صحیح قشنگ و دلپذیر باشد .


اصولا می توان اصول زیر را جهت طراحی کاشت در محوطه سازی درنظر گرفت:



1- اصل گزینش نوع محیط سبز
اولین گام برای جهت دادن اندیشه طراح جهت ایجاد یک محوطه کاربر ی آن محیط است . اینکه طراح بداند از کدام سبک و نوع باغسازی تبعیت خواهد کرد این سبک را هم می بایست بر اساس دلیل منطقی که می تواند عملکرد محوطه اقلیم منطقه، فرهنگ و... باشد ؛ گزینش نماید . به عنوان مثال طراح برای محوطه ساختمان اداری سبک رسمی (formal) و برای یک مهد کودک سبک ( informal )را گزینش کرده بر طبق آن نوع باغسازی را انتخاب می نماید.



2- اصل گزینش بهترین مقیاس گیاهان
گیاهان را از لحاظ حداکثر افزایش به چند دسته تقسیم می کنند . درختان بلند درختان متوسط درختان کوتاه ، درختچه ها ،پیچ ها گلها گیاهان پوششی . اینکه با درنظر گرفتن سن بلوغ گیاه ، چقدر از سطح زمین فاصله خواهد گرفت ارتفاع نهایی بیشتر شدن گیاه معین می شود. با روش هایی مانند هرس و کنترل ابیاری و کود دهی می توان این حداکثر افزایش را تغییر داد. با درنظر گرفتن اینکه نهال 1 متری کاشته شده در سالهای آینده درختی تنومند خواهد شد بایستی گیاهان را گزینش و جا گذاری نمود .



3- اصل تعریف غالبیت در طرح با تغییر نسبت مقیاس کشت به مقیاس معماری
گاه هدف ما از طراحی خرد و کوچک جلوه دادن ساختمانها و تاکید بر طبیعت است که اکثرا در سبکهای غیر رسمی طبیعت گرا بکار می رود . و گاه احتیاج داریم بر ساختمان و بنای معماری اصرار کنیم طبیعت را در مساوی آن خرد و ناچیز جلوه دهیم که در محوطه بناهای تاریخی وآرامگاههای مقدس به چنین عملی احتیاج داریم .به عنوان مثال می توان در محوطه سازی شهرک مسکونی کاشت درختان بلند گیاهکاری متراکم نسبت خیلی فضای سبز نسبت به سطح زیربنای ساختمانها می تواند محیط خشک سرد شهرک بتنی را به محوطه ای سر سبز قشنگ تبدیل نماید بر قیمت خانه های مجتمع بیفزاید وباعث آرامش و شادابی ساکنین شود . ولی همین عملکرد یعنی ایجاد یک فضای سبز پر دارو درخت متراکم در کنار یک اثر باستانی مانند برج آزادی تا کید بر ساختمان را از بین برده در نگاه اول دید را به خود متوجه می سازدو جلوه اثر را می زداید. از طرف دیگر برج در کنار یک گیاه زیاد کوتاه مانند چمن بلند تر و با ابهت تر جلوه می نماید تا در کنار درخت چنار بلند قامت .پس گزینش مقیاس طولی عرضی ارتفاعی فضای سبز هوش و ذکاوت طراح را می طلبد که اقلیم و کاربر د و فرهنگ جامعه را بشناسد و درست تصمیم گیری نماید.



4-اصل بزرگنمایی فضا با بهره گیری از فنون طراحی کاشت
بزرگنمایی فضا را از طرق مختلف ی می توان انجام داد .
- از طریق قرار دادن درختان بلند در پس زمینه درختان متوسط قامت در بین زمینه و درختچه ها گلها وگیاهان پوششی در پیش زمینه
-از طریق قراردادن درختان با بافت نرم سبک در پس زمینه و درختان مبوسیله بافت در بین زمینه درختان بابافت خشن در پیش زمینه
- قرار دادن رنگهای گرم در پیش زمینه و رنگهای سرد در پس زمینه


5- اصل انطباق نیازهای گیاهان با شرایط محیطی
در صورتی که این اصل رعایت نشود تعرفه مراقبت به طور سر سام اوری بالا خواهد رفت با این وجود نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد.



6- اصل زمینه سازی طرح با عناصر موجود درمحیط
باید افق دید بیننده از تمام جهات تحلیل شود و آنچه در زمینه و انتهای دید او قرار می گیرد ازنظر طراح دور نماند . برای مثال چنانچه انتهای طرح یک کوه در پس زمینه وجود دارد عناصر می بایست بر آن اصرار کنند تا دید به سوی کوه جلب شود اگر ساختمانهای با جلوه بد در پس زمینه است گیاهان می بایست نظر بیننده را به سوی دیگر متوجه کنند یا منظر زشت را حتی المقدوربپوشانند.



7- تعریف ارتفاع گیاهان و مکان یابی کاشت آنان بر طبق نوع محیط
برای مثال درختان بلند مزاحم سیمهای برق نشوند یا جلوی پنجره ها را نپوشانند مانع وود نور نشوند . یا بر درخت دیگر سایه نیاندازند .ومانع بیشتر شدن درختان کوتاهتر نشوند.
از دیگر اصولی که می توان بطور گذرا به آنان اشاره کرد:
- طراحی معابر و ایجاد سادگی و زیبا یی کارایی در محل های گذشتن
- بکار گیری درختچه هایی که جاذب حشرات نیستند در کنار پنجره ها
- تنظیم طرح کاشت با توجه به دید کاربر از سمت پنجره ها ، درب ورود یا از جانب خیابان
- بهره گیری از خزاندارها به عنوان پس زمینه
- بزرگنمایی ساختمانهای کوچک در پارکها
- عدم تداخل محیط تاثیر گذار درختان با یکدیگر
- بهره گیری از خطوط شاخه های درختان
- توجه به منظره چهار فصل محوطه
- تغییر گیاهان پوششی در مناطق مختلف محوطه برای تعریف فضاها



مراحل طراحی کاشت
می توان برای فرایند طراحی کاشت گیاهان در محوطه 8 وهله در نظر گرفت
وهله اول . ارزیابی سنجش سوابق تاریخی منطقه
باغسازی هر کشور در هر دوره تاریخی متاثر از سبک معماری و فرهنگ مردمان آن زمان بوده است . این امر در جزییات مناطق و شهرها با یکدیگر مفرق است . می توان با تحلیل تاریخی منطقه از ظهور اششتباهات فاحش پیشگیری کرد . غلط اتی مانند کاشت افرای ژاپنی در محوطه هایی که سابقا باغ ایرانی بوده و احتیاج به باز زنده سازی دارد.
وهله دوم : تجزیه و تحلیلی محیطی
اولین بار که جهت بازدید محوطه مورد نظر برای طراحی می روید اظهار نظر در مورد طرح گیاهان کار دشواری است . ولی با نگاه عمیق به محوطه های کاشته شده مجاور منطقه می توان گیاهان مناسب جهت محیط را به راحتی شناسایی کرد . اینکه در محوطه اطراف چه گیاهانی بکار فته استفاده ازکدام گیاه خوب یت امیز بوده خیلی مهم است . تجزیه تحلیل سایت عنوان مطلب ای است که پیشتر در باره آن بحث شده .
وهله سوم : گزینش چند ایده بر طبق محتوای طرح ، پروگرام طرح تجزیه و تحلیلها
گول اولین طرح و برداشت خود را میل کردن غلط ی است که آدم در بیشتر مراحل زندی خود انجام میدهد. اولین برنامه و ایده لزوما بهترین نیست . خوبتر است چند طرح در نظر گرفته شود از بین انها بهترین انتخاب گردد.
وهله چهارم : پرورش یکی از ایده ها و آفرینش طرح کامل
وهله پنجم : ترکیب بندی کلیه عناصر ایجاد وحدت در تمام اجزای مصنوع و نامصنوع در طراحی کاشت
وهله ششم: توسعه گسترش بستر گیاهی
وهله هفتم :کاشت گیاهان و اجرای عناصر باغ
وهله نهایی : مراقبت منظر



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 5 اسفند 1394
تکنولوژی مدرن سقف سبز با کارایی بالا، موادی سبک بسیار زیاد مقاوم به بیشتر شدن پوشش گیاهی مقاوم حتی در


روف گاردن

روف گاردن
پشت بام میتواند به کاهش از دست دادن گرما کاهش مصرف انرژی در شرایط زمستان تاثیر گذار باشد. پشت بام ساختمان عکس جالب ی از محوطه در اختیار شخص قرار می دهد که ممکن است در سطح خیابان زیاد آسان معمولی به نظر بیاید. اما زمان ی که بر بالای بام یک ساختمان بلند می بایست م می توانیم تمام این عوامل مناظر متنوع را مشاهده از دیدن آنها لذت ببریم

باغچه های روی بام احساس بودن در محیطی مرتفع و زیر سقف آسمان امکان فراموش کردن موارد پیچیدگی های موجود در شهر را فراهم می نماید .یکی از اصلی ترین مزیت های باغچه های روی بام میزان نور آفتابی که در طول ساعات روز دریافت می نماید و می تواند محیطی دنج و خصوصی جهت استراحت پذیرایی ، پرورش گیاهان باشد. جهت ساختن باغچه با استفاده با مصرف از اندیشه و روحیه ای که با تذکر به شرایط ویِژگزینشه محوطه دارد نیاز به خدمت گرفتن مشاوران پیشرفته است که این عمل مستلزم نقشه برداری دقیق انجام محاسبات گوناگون انتخاب مواد مناسب به محوطه شخص ی ویِژگزینشه می بخشد معین کننده ساختار آن خواهد بود

با تذکر به پیشرفت شهر نشینی برج ها ساختمان های بلند ، فضاهای قابل دسترس و نگرانی و استرس جهت محوطه سازی روز به روز رو به کاهش می رود و نیاز به تهیه این فضا ها تحت عنوان روف گاردن در فضاهای اندکی همچون بام ها تراس ها بیش از پیش احساس می شود

علی ر کم بودن منابع در این مورد در ایران و نیز سختی اجرای این نوع پروژه ها این مجموعه به سعی داشته بصورت کاملا تخصصی همگام با علم روز جهان جز پیشگامان بررسی و تهیه روف گاردن در ایران باشد

تعریف روف گاردن

روف گاردن یا بام باغ به مجموعه ای ازعملیات محوطه سازی محیط سبز اتلاق می شود که بر روی سقف ایجاد می شود این فضا در برخی موارد همسطح زمین بروی بام زیر زمین ایجاد می شود . (برای دیدن عکس زیبا پروژه ای اجرا شده ازاین نوع روف گاردن به ما مراجعه بکنید

گزینش خاک جهت روف گاردن

خاک در روف گاردن یکی از موارد ی است که میبایست برای گزینش آماده سازی آن دقت بسیاری نمود چراکه خاک در روف گاردن محدودیت هایی است که برخی از آنها عبارتند از

۱- خاک در روف گاردن باید وزن مخصوص کمتری داشته باشد

۲- خاک در روف گاردن باید توانایی جذب آب بیشتر ی داشته باشد

۳- چنانچه چه میتوان با کود دهی نیاز غذایی گیاهان را در روف گاردن بر طرف کرد ولی به موارد جهت تعویض خاک در روف گاردن ،خاک در روف گاردن می بایست مواد غذایی باشد که با گذشت علاوه بر بازبینی دانه بندی بتواند نیاز گیاهان را به مواد غذایی مرتفع نماید. (شادی م در طول این سالها با بررسی و تکیه برتجربیاتمان به ترکیب خوب ی جهت تهیه خاک مورد مصرف جهت روف گاردن رسیده ایم

انتخاب مصالح برای روف گاردن

اگر چه تهیه روف گاردن شباهت های بسیاری به محوطه سازی دارد ولی محدودیت وزن مهمترین علت ی است که باعث می شود تا تغییرات در انتخاب مصالح حتی نحوه اجرای آنها بوجود آید

تقسیم وزن در روف گاردن

نسبتا در تمام ساختمانها در محاسبه استراکتچر جهت وزن روف گاردن محاسبه اضافه وزن نشده ؛اما تمام مهندسین برای وزن برف حدود ۵۰ کیلودر متر مربع بار محاسبه مینمایند این بار محاسبه شده میتواند کمک نماید تا با توجه به اینکه مدتهاست برف سنگینی در تهران نباریده از مورد جهت اضافه وزن ناشی از تهیه روف گاردن بر ساختمان استفاده نمود

اما نکته مهمتر از این موضوع پروگرام ریزی تقسیم وزن المانها ی روف گاردن در محل های مناسب است جهت چه که باری که برای برف محاسبه شده بصورت یکنواخت در روی کل بام پیش بینی شده اما بار در روف گاردن در بسیاری از نقاط بصورت متمرکز است . ( ما اعتقاد داریم اطلاعات ما در خصوص تقسیم بار جهت روف گاردن کم مثل است

زهکشی بستر کاشت در روف گاردن

ممکن است اهمیت ایزولاسیون در روف گاردن از فردی پوشیده نباشد ولی می بایست خاطر نشان کرد چنانچه اهمیت زهکشی بیش از ایزو لاسیون نباشد کمتر نیست . زهکشی در روف گاردن از دو سو دارا ارزش است اول جهت حفظ سلامت ریشه گیاهان مورد استفاده در روف گاردن بعد جهت جمع آوری هدایت آب مازاد به لوله های خروجی به دلیل در نظر نگرفتن لوله های جداگانه جهت دفع آبهای مازاد روف گاردن می بایست از لوله های آب باران یاری گرفت تبدیل زهکشی متمرکز در بستر های کاشت روف گاردن به زهکشی وسیع نیاز به فنون مصالح ویِژگزینشه این مورد را داراست. ( مجموعه ما با واردات لایه های ویژه زهکشی روف گاردن که امروزه در اروپا مورد مصرف است امکان بهتر ی جهت زهکشی بستر کاشت در روف گاردن را داراست



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 5 اسفند 1394
آلاچیق یك نوع بنای سبك قابل انتقال است كه بیشتر درمیان مردم كوچ نشین دامدار رایج است. در ایران آلاچیق در میان ایل سون ها (شاهسون‌ها )، در آذربایجان همچنین در میان تركمن ها در تركمن صحرا واقع در شمال غربی خراسان و شمال شرقی مازندران دیده می شود



آلاچیق

آلاچیق

و در هر ناحیه نام خاصی دارد. به عنوان مثال در تركمن صحرا آن‌را "اوی" می نامند و در آذربایجان نامی دیگر دارد. كلمه"اوی" در زبان تركمنی به معنای آلاچیق است.

آلاچیق خانه سنتی قوم تركمن است كه به دلیل ساختار ویِژگزینشه سازه‌ای در مساوی حوادث طبیعی نسبتا مقاوم و ساكنان خود را از گرما و سرما در امان نگه می‌دارد. این خانه سنتی در قدیم به دلیل سهولت در نصب و كاربرد در جابجایی‌ها و مهاجرت‌ها، منزلی امن محسوب می‌شد كه به آسانی قابل جمع كردن حمل به جای دیگر بود.

امروزه به دلیل بیشتر شدن جمعیت، گرایش به زندگی در شهرها نیازهای مفرق جوامع بشری زندگی در آلاچیق‌ها كم رنگ شده و دركمتر جایی نشان از این منزل است.

زندگی شهری و مدرن امروزی باعث شده تا هم اكنون تنها گروهی از مرزنشینان دامداران استان گلستان كه مجبور به مهاجرت‌های مزمان و كوچ ییلاقی قشلاقی می باشند از آلاچیق استفاده كنند دیگران زندگی درخانه‌های جدید را ترجیح داده‌اند.

"فریدون اونق" مسئول سازمان میراث فرهنگى گنبد كاووس در این مورد مى گوید: اكنون كسى در تركمن صحرا در آلاچیق زندگى نمى كند. در بسیارى از روستاها آلاچیق ها فروخته شده تعداد كمى از مردم از آن مصرف می‌كنند و این مسئله به این خاطر است كه در كل دشت گرگان تنها یك كارگاه تهیه آلاچیق در روستاى "امچلى" شهرستان تركمن وجود دارد كه بر طبق تقاضاى تركمن هاى كوچروی كه بیشترشان در مناطق مرزى داشلى برون به سر مى برند آلاچیق مى سازد.

ولی تركمن صحرا، در شمال ایران جایى كه به استپ هاى آسیاى میانه ختم مى شود، مكانى است كه ایل هاى بزرگ تركمن در آنجا زندگى مى كردند، سال‌هاى سال اساس زندگى آنان دامپرورى، كشاورزى، پرورش اسب و قالى بافى بود كه به اقتضاى كار دامپرورى ناگزیر بودند نیمى از سال را در ییلاق به سر برند نیمى دیگر را در قشلاق.

در قدیم خانواده‌های تركمن هریك دارای آلاچیق مستقلی بودند كه با فاصله كمی از آلاچیق دیگران برپا می‌شد به این مجموعه كه بیشتر با هم خویشاوند نیز بودند "اوبه" می‌گفتند.

تركمن‌های گلستان آلاچیق را قبه‌ای از قبه‌های بهشت می‌دانستند چندان علاقه‌ای به زندگی در خانه‌های خشتی و آجری نداشتند. در زبان تركمنی به آلاچیق "آغاج اوی (خانه چوبی)" گفته می‌شود از نظر اعتقادات تركمن‌ها آلاچیق مظهر سلامت ی و سخاوت است.

بیشتر وظایف برپایی آلاچیق تركمن را زنان برعهده دارند و برای ایجاد این خانه زیبا از وسایلی كه به آن "تاریم، اوق، توی نیگ، نمد، قولانگ، تویی‌نگ- باق" گفته می‌شود، استفاده می‌كنند.

اینك بیشتر با تاریخچه، مواداولیه،آموزش تولید، هنرمندان شاخص و كاربرد آلاچیق آشنا می‌شویم.

تاریخچه

تركمانان در قرن یازدهم میلادی در مرو ساكن شدند بعد از مرز بندی میان روسیه و ایران عده‌ای از آنان در ایران ساكن شدند. این قوم از زمان بیابانگردی تا به امروز از چادر تركمنی ( آلاچیق ) استفاده می كنند.

مواد اولیه

چوب عرعر ، نمد ، پوست حیوانات ، حصیر میخ چوبی ، نخ‌های پشمی و نخ پنبه ای از عبارت مهمترین مواد اولیه تهیه آلاچیق است.

روش تولید

"انوشیروان گرایلی" معاون صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به شیوه تولید تهیه آلاچیق به میراث‌آریا می‌گوید: بعد از تهیه تنه درخت عرعر از مناطقی چون كردكوی آن‌را با قلم چكش به چند تكه كه آن نیز بستگی به قطر تنه درخت داشته (4 تا 8 تكه) تقسیم می كنند. پس قطعات بریده را روی خرك تراش برده و در بین غلاف متحرك آن‌را محكم می كنند. این امر با پا پدالی كه در پایین خرك تعبیه شده صورت می گیرد تا چوب در كار جابجا نشود. پس با داس پوست آنرا كنده و تراش می دهند.

وی ادامه می‌دهد، پس چوب‌ها را 2 تا 3 روز در معرض آفتاب قرار داده داخل كوره به مدت نیم ساعت می گذارند. بعد از بیرون آوردن از كوره به مدت 10 دقیقه فرصت داشته تا به آن‌ها فرم دهند ، در غیر اینصورت سبب شكستن چوب‌ها می شود.

ی كه چوب‌ها جهت مصارف گوناگون در اندازه‌های مفرق آماده شد بنا به نیاز آن‌را فرم داده و برای تهیه بخش‌های زیاد آلاچیق از آن استفاده می كنند.

گرایلی می‌افزاید: برای تهیه اوق چوب تراشیده شده را روی خرك فرم دهی ، بین دو میله قرار داده و زیر آن چوبی قطور می‌گذارند تا بعنوان اهرم عمل كرده از شكستن چوب اوق جلوگیری كند. میزان انحنای چوب بستگی به مصرف آن در بخش های مختلف دارد ، بعنوان مثال چوب‌های اوق باید از انحنای زیاد برخوردار شوند. اما چوب‌های تارم نیاز به انحنای كمتری داشته توی نوك بیشترین انحنا را به می گیرد.

معاون صنایع‌دستی گلستان در مورد ارتفاع اوق‌ می‌گوید: ارتفاع اوق‌‌ها به نیمه آلاچیق ( بالای تارم ) می‌رسد كه قد چوب آن 3 متر است تركمانان جهت ایجاد انحنا از الگوهایی كه از قدیم از اجدادشان به ارث رسیده بهره می جویند.

وی می‌افزاید: در بخش گنبدی اسكلت از 60 اوق استفاده می‌شود در بخش انتهایی آن در مركز گنبد به توی نوك متصل می‌شود توی نوك نیز همچون اوق به همان شكل ساخته شده با این فرق كه توی نوك به شكل دایره با قطر 2 متر در می آید روی آن 60 سوراخ جهت قرارگیری اوق ها تعبیه می‌شود.

به گفته گرایلی تارم كه به شكل آكاردئون است از چوب عرعر به ارتفاع 2 متر كه بزرگترین قطعه بوده و در وسط قرار می گیرد ساخته شده باقی قطعات هر چه به سمت كناره می‌رود كوچكتر می شود. قطعات به شیوه قبل آماده با انحنایی كم بطور ضربدری روی هم قرار گرفته و در محل اتصال سوراخی تعبیه شده تا به یاری بند پوستی ( پوست شتر ) دو قطعه به وصل شود. بند در دو طرف سوراخ با گره‌ای محكم می شود.

ارتفاع تارم یكه باز می شود در دو اندازه 70/1 40/1 است. جهت تكمیل آلاچیق باید 4 قطعه تارم را كنار نیز قرار داده با یاری دو نفر دو عدد از اوق ها را روبروی در توی نوك گذارده و انتهای اوق را در بالای تارم با نواری باریك ( جاجیم باف ) به نام « دوزی » بسته پس باقی اوق ها را بطور متقارن دورتا دور تارم چیده و می بندند تا كامل شود.

بعد از تكمیل اسكلت آلاچیق بوسیله میخ‌های چوبی ( دو شاخه ای ) به فاصله یك تا 2 متر روی زمین كوبیده و در مواقع لزوم بندهایی را بدان وصل كرده كه به‌ آن « ارقن » گفته می‌شود تا باد آلاچیق را جمع نكند.

جهت محكم شدن اسكلت تارم را با نوار جاجیم باف به نام « دورلق یاخا » و بالای تارم را نیز توسط نواری دیگر بنام « بیل یوپ » می بندند.

بعد از آن تمامی اسكلت را با حصیر نمد می‌پوشانند ، بدین ترتیب كه ابتدا سه قطعه حصیر را دور تارم پوشانده ، روی حصیر 4 قطعه نمد مستطیلی شكل با بندهایی به طول 2 متر قرار داده و به تارم می بندند. آن‌گاه دو قطعه نمد ذوزنقه شكل در بخش گنبدی گذاشته و فضای بالایی آنرا با نمدی دایره شكل می پوشانند.كف آلاچیق را نیز با نمد پوشانده تا مانع نفوذ رطوبت به داخل آلاچیق شود.

هنرمندان شاخص

به‌دلیل محدود شدن كاربرد آلاچیق ، میزان تولید آن نیز به همان نسبت پایین آمده و هنرمندان سازنده آن انگشت شماراند كه در این میان می توان از "آیت جان پنق" "علی پنق" نام برد.

مناطق تولید

امروزه كمتر هنرمندی می توان یافت كه به این امر مشغول باشد به‌همین دلیل محل تولید آن محدود به چند روستا شده است كه روستای "بناور" از توابع بندرتركمن و بعضی از روستاهای گنبد از عبارت این مناطق است.

كاربرد

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی گردشگری استان گلستان دراین باره می‌گوید: آلاچیق تركمنی به منزلة خانه مسكن آنان بوده است و به دلیل نوع زندگی كوچ نشینی تركمنان در قدیم می بایست چادرشان قابل حمل باشد. ولی امروزه به دلیل تغییر وضعیت زندگیشان به زندگی شهری تنها در موارد ی چون كوچ دام به مناطق خوش آب و هوا مراسم‌های خاصی چون عروسی ، سایر جشن‌ها آلاچیق را بر پا می‌دارند.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 4 اسفند 1394
حس و میبندم برا زندگیه خوبتر به ظاهر میخندم ولی ضد اینه حسم


دانلود آلبوم جدید عرفان خداحافظی

دانلود آلبوم عرفان به نام خداحافظی,دانلود آلبوم جدید عرفان خداحافظ,دانلود البوم خداحافظی از عرفان

قلبمو میکشم الان زندگیه خوبتر فراموش میکنم جهان آرزومو له کرد

احساس و میبندم برا زندگیه بهتر

به ظاهر میخندم اما ضد اینه حسم

قلبمو میکشم الان زندگیه بهتر

فراموش میکنم جهان آرزومو له کرد

بمون دردارو بخر به جون بازم بخون اخمارو نده نشون

بمون حرفاتو بزن بهشون ولی بدون اتکا نکن بهشون

من می بایست قولمو بشکنم فریآدم و تمام بشنون

من می بایست قولمو بشکنم هر آهنگ و تمام بشنون

ارزش داره اگه از قلب گفته

حرفا تمام مفته چونکه ما تمام جفته

تمام قفلت تمام مبصر گیر میدن دم صف صبح بهت

ببخشید ولی من رفتم خداحافظی کردم از شهرم

خداحافظی کردم از قلبم خداحافظی کردم از نسلم

خستمه نمیشه پسرفت کرد بسمه نمیشه دست دست کرد

عشقت تمام وقتتو مصرف کرد بعدم یک باره حق تو از دست رفت

مسیج نده نگو رپو ترک نکن رو عکسایه دشمنا منو تگ نکن

از تمام بیشتر کردمو تک تکو میشناسم میگم چاغالنو شک نکن

آلبوما فیلم جذاب کنسرت بلاگو گراف کنسرت باز اینارو میدیو پز بهت

میکنن نگذره یه روزه خوش بهت



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 4 اسفند 1394





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی